سفارش تبلیغ
صبا ویژن
blogsTemplates for your blogpersianblogpersianyahoo
دانش جز به پرهیزگاری پاکیزه نگردد . [امام علی علیه السلام]
دنیای من

  نویسنده: vargha mehregan  
 

مردی به همراه یک کوله پشتی و یک قطب نما شروع به سفر میکند او 50 کیلومتر به سمت جنوب حرکت میکند سپس تغییر مسیر داده و 50 کیلومتر به سمت شرق میرود او بعد از سپری کردن این مسافت دوباره مسیر خود را عوض کرده و 50 کیلومتر به سمت شمال میرود و در کمال ناباوری مشاهده می کند که در همان نقطه ای قرار دارد که سفرش را آغاز کرده است!!! آیا چنین چیزی امکان دارد؟ چگونه؟

 

اتاقی دارای سه لامپ مجزا می باشد که کلیدهای آن در بیرون اتاق قرار گرفته اند اتاق مذکور تنها دارای یک درب ورودی است . چگونه میتوان متوجه شد که هر یک از کلید ها به کدام یک از لامپ های اتاق مورد نظر تعلق دارند در صورتی که اجازه داشته باشیم که تنها یک باردرب اتاق را باز کنیم و وارد اتا ق شویم و پس از این یک بار دیگر اجازه ورود به اتاق را نداشته باشیم و درب دوباره قفل شود.!

 

... در یکی از قبایل افریقا افراد برای گفتن "بله" سر خود را از چپ به راست حرکت می دهند ( یعنی همان حرکتی که بین مردم آمریکا معنی نه می دهد)

در واقع این حرکت ویژگی افراد این قبیله است و درواقع در هیچ قبیله افریقایی دیگری این حرکت به این معنی صورت نمی گیرد.

فرض کنید در جنگلهای آفریقا گم شده اید و با شخصی مواجه می شوید که حدس می زنید از این قبیله است . از او می پرسید که عضو این قبیله است یا نه . او سرش را از چپ به راست تکان می دهد( ولی چیزی نمی گوید ).چه نتیجه ای می گیرید؟ چرا؟ آیا میتوانید سوال دیگری بپرسید که جوابش فقط با تکان دادن سر موضوع را فیصله دهد؟ ...

چه مدت برای اعلام ساعت ؟
در یک دهکده ی اروپایی، زنگ کلیسا در انتهای هر 60 دقیقه، زمان را با ضربات خود اعلام می کند و از ساعت یک بامداد تا 24 شب این کار را ادامه می دهد. مثلا برای اعلام ساعت 5 و زدن 5 ضربه ، 6 ثانیه زمان لازم است. و هم چنین ساعت 9 را با زدن 9 ضربه در مدت 12 ثانیه اعلام می کند. فرض کنیم زمان لازم برای زدن یک ضربه خیلی کوتاه است و می توان از آن صرف نظر نمود. بگویید با این زنگ کلیسا ، اعلام ساعت 18 چقدر طول می کشد ؟
جوابش بعدا....


 
   
پنج شنبه 88 بهمن 29 ساعت 2:6 عصر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  .
[عناوین آرشیوشده]
 
پارسی بلاگ

خانه مدیریت شناسنامه ایمیل

7146: کل بازدید

4 :بازدید امروز

0 :بازدید دیروز

 RSS 

 
آرشیو
 
درباره خودم
دنیای من
vargha mehregan
سلام من ورقا مهرگان هیچ صحبتی در مورد خودم ندارم که بخوام اینجا بنودسم پس ...
 
لوگوی خودم
دنیای من
 
 
 
حضور و غیاب
 
اشتراک